Friday, January 7, 2011

korang pernah bersekolah tadika tak? ingat tak lagu-lagu yang korang belajar dulu-dulu? *kitorang pergi tadika memang nak belajar menyanyi je (tangan di dada mata ke atas)* alaa.. takkan tak ingat langsung? okay okay. aku nyanyikan eh?

anak itik tok wi mandi dalam kolam...lalalalalala~


haaa..ingat tak? lagu ni adalah salah satu nursery rhymes versi melayu yang paling famous. kalau tak percaya cuba tanya budak-budak. confirm diorang tau. haha.
sebenarnya, the main point yang aku nak tulis dekat post ni adalah tentang persoalan terhadap lagu ni. tadi masa aku tengah naik tangga dengan si iezu dengan jang, tiba-tiba kitorang ternyanyi lagu tu. dan secara tiba-tiba jugak, ada satu persoalan yang bermain-main kat kotak fikiran aku yang ala-ala patrick star ni.

persoalannya adalah, SIAPAKAH ENCIK TOK WI??

adakah dia tokey itik? ataupun sekadar pekerja yang menjaga reban itik? mungkinkah atuk kepada Encik Wi? ataupun mungkin juga orang yang nak marketkan diri dengan sengaja mencipta lagu ni dan ajarkan kepada semua kanak-kanak di Malaysia supaya nama dia sentiasa disebut-sebut? *ish3. market gila*

apa-apa pon, aku rasa aku dah jumpa dimanakah Encik Tok Wi berada. lepas ni korang boleh la soal siasat siapakah Encik Tok Wi tu ye. klik di sini untuk gambar terbaru Encik Tok Wi.

No comments:

Post a Comment