Saturday, June 12, 2010

a.long.journey.

fuhh! cerita pasal nak balik. dari kampus aku nak ke rumah, ada la lebih kurang 3jam perjalanan. rumah aku kat puchong. so, cube korang imagine kat mana aku study. mesti korang ingat aku study kat kuantan or johor kan? sebenarnya aku study kat UiTM Puncak Alam je. pasal puncak alam ni malaslah aku nak cerita.

memang seksa setiap kali nak balik terpaksa redah lebih 3jam padahal jarak sebenar lebih kurang 40minit je. jadah pe nye sampai 3jam? yang buat sampai 3jam ni sebab nak kene tukar transport.

mula2 dari kampus, naik bas u90. bas tu singgah kat meru, klang sentral, seksyen7 and lastly, seksyen2.dari seksyen2 tulah aku kene naik pulak bas u80 untuk ke KL sentral.
nak naik bas ke KL sentral ni yg lame nih.

tatkala aku naik bas u80 dan berhasrat nak ke KL sentral dan telah membayar pitih sebanyak rm2.50, aku tros duduk. selepas 2 saat, ada la sorang pakcik bertongkat masok. mula2 ingat nak bangun. tapi dengan kepenatan yg menyelubungi diri ini (ececeh..ayat xleh blah) aku wat muke slamber derk je. then, ade sorg mamat brutal ni, tetibe bangun bagi pakcik ni duduk. ouh. terasa bersalah la pulak. haha. xpe2. at least pakcik ni dapat duduk. then, 5 saat lepas pakcik ni dapat duduk, ade pulak sorang auntie india (yg mungkin dah ade cicit pon) masok. aku pon tros buat macam iklan yg adlin aman ramlie blakon dalam LRT tu. haha. buat2 tido lah ni. pastu, mamat yg duduk seblah aku ni bagi auntie tu duduk. rase bersalah skali lagi. maka dengan itu, bas itupun bergerak menuju ke destinasi yg telah ditetapkan. sampai di satu stop, segerombolan bangla dengan fesyen yg macho mania masok. dalam hati aku, 'wahh, bangla ni pegi temuduga nak jadi cleaner ke? hahah'. bangla. korang tau la walau hensem mane pon diorg ni, bau diorg tetap sama. tengik! salah sorg dari diorg berdiri kat depan aku sebab dah xde seat. kalau dah berdiri tu mesti lah nak kene berpaut kat tiang atau pemegang yg dah siap tergantung. sekali bangla ni angkat tangan nak paut pemegang tu daa. pehh. semerbak bau dia. cibai betol la. aku ni dah la tengah lapar. bila terbau bau badan dia, hilang selera aku. nasib baik segerombolan bangla ni turn kat bangsar. lega sikit. sampai je kat KL sentral, dah pukul8. aku lapar~

dan disebabkan aku lapar, aku nak makan. babai.

p/s: ini post memang x enak kalu dibaca.

1 comment: